Članki

Spoznavanje sebe 2

Občutek nemoči je včasih tako zamaskiran, da ga zlepa ne najdemo in prepoznamo. Ukvarjamo se z vsem drugim, pravega rezultata pa ni. Lahko prepoznamo jezo, ker ne gre po načrtih, prepoznamo užaljenost, razočaranje, žalost … Obtožujemo, jamramo in se pritožujemo, ker ljudje ne držijo besede, ne izpolnijo obljube. Čutimo izdajo, pustili so nas na cedilu. Tkemo prijateljstva, ker nas pravi prijatelji ne bodo pustili na cedilu. »Imej otroke, da na starost ne boš sam.« Marsikaj potrpimo, marsikam gremo, marsikdaj smo tiho, pa še sami ne vemo zakaj. Jezimo se pozneje. Pojma nimamo, kaj nas ustavlja, kaj nas omejuje, da ne upamo povedati kaj hočemo, česa si želimo, da se nam morda ne da, da smo preutrujeni, da si morda želimo samo malo miru.

Če se boste ozrli vase, boste našli nemočno osebo. Našli boste točno tisto, pred čemer bežite in zanikate. »Nisem nemočen,« pravite, ker obrambni mehanizmi tako delujejo. »Ne morem si privoščiti nemoči.« In zategnete pravila in prepričanja. »Če bo po moje, bo vse prav in v redu. Problem je le, ker tega drugi ne upoštevajo.« In tako se znajdete v novem konfliktu. Strah zanikate in potlačite, nezaupanje vase povozi nadzor, napeti ste, ker ne veste, kaj sledi, kaj bo spet narobe, kaj spet ne bo tako, kot bi po vsej logiki moralo biti. Na dan pride rušilna moč, ki podre vse, kar ste do sedaj z muko zgradili, pa naj bodo to odnosi s partnerjem, otroci, prijatelji, napredovanje v službi ali skrb za zdravje. V stresu ste, kroničnem stresu, ki se ga navadite. Postane vsakdanji: »Verjetno se vsi tako počutijo,« zaključite.

Poiščite v sebi nemočne osebe, zaključite proces in vedno znova osebi na travniku povejte, da je na varnem. »Ne skrbi, na varnem si, dovolj močan si. Vsa moč je v tebi in zmoreš. Zmogel si še težje stvari, ne dvomi. Dovolj močan in na varnem si.« Na ta način razbremenite stres, začutite olajšanje, se rešite tesnobe in paničnih napadov, na ta način odločitev ne boste sprejemali v afektu, na ta način spreminjate svoj svet.

Končno pridemo do vrednosti. Iztiri nas ignoranca, zamujanje, nepravičnost, sprenevedanje, očitanje, poniževanje, nepoštenost, nadzor, ukazovanje … Nastopi napetost, neugodje, nezadovoljstvo, nepotrpežljivost, jeza, občutek ponižanja, strah in tesnoba. Trudimo se, hočemo biti dovolj dobri, hočemo biti uspešni in se še bolj trudimo in ženemo. Slabo spimo, preobčutljivi smo, zapletamo se v nepotrebne konflikte. Čez nekaj časa postanemo utrujeni, brezvoljni, še bolj občutljivi, lahko nastopi tesnoba, depresija, panični napad. Morda se pojavijo glavoboli in migrene, bolečine v hrbtu in trebuhu. Nič nam ni jasno in začnemo se smiliti sami sebi. Lahko se zgodi, da čez čas pregorimo in so dejansko običajno vsakodnevne obremenitve prenaporne. Tako končamo na nižji točki od začetne. Počutimo se še bolj nesposobni in zato nevredni. To je spet eden od začaranih krogov.

Ne primerjajte se z drugimi, objave na FB-ju ali časopisih niso realnost. So le en delček življenja nekoga in ne njegovo celotno življenje. Poglejte najprej, koliko ste tolerantni do sebe, koliko od sebe zahtevate. Ali je smisel in cilj res to, da vas drugi občudujejo? Gre za nas, zame in zate. Če cele dneve preležite na kavču, ja dvigni rit in »vježbaj …«, kot je pred nedavnim nekdo rekel. Če pa temu ni tako, pa se obrnite vase in dajte sebi to, kar rabite, da se razbremenite. Vrednosti nam ne more dati nihče. Lahko jo damo le sami sebi. Poiščite izčrpane in ne dovolj dobre osebe v sebi, speljite postopek in ji povejte: »Dovolj dobra si, vredna in pomembna. To je dovolj. Dovolj dobra si.« Opazujte, katera beseda najbolj zaleže, najbolj paše, najbolj sede. To je orodje, s katerim lahko popravite in dodate to, kar vam manjka. In potem ponavljajte. Če ste prej lahko ponavljajte obratno. Ne v glavi, osebi na travniku in videli boste, kako se bo spreminjalo vaše počutje. To je merilo. To je razbremenitev stresa in to je pot k boljšemu počutju in zdravju.

Vem, da pišem ene in iste stvari, ne zaradi lajkov, ampak zato ker je svet z vsemi informacija postal prenaporen. Vse več ljudi se srečuje z vsakodnevnimi stiskami in tako malo je potrebno, da najdemo ravnotežje in mir v sebi.

V končni fazi gre vedno za nas. Zame. Zate. Hočemo se počutiti vredni in varno. Hočem se počutiti dobro. Hočem biti srečen. Hočem, da me cenijo in spoštujejo. Hočem, biti dovolj dober. Hočem biti varen. Nočem niti prestrašen, spregledan, nesposoben, neumen, nevreden, ignoriran. Zato pritiskamo na druge. Določamo pravila. Ta pravila naj bi nam prinesla vrednost in varnost. In niso vedno prava. V večji stiski kot so ljudje, bolj napačna pravila imajo. Ker jih postavljajo stiske in demoni. Postavljajo jih vsiljive in neobvladane misli, strah pred zaupanjem, strah pred prihodnostjo, strah pred osamljenostjo, občutek manjvrednosti … Vse to je drama in začaran krog.

V preteklosti sem pisala o dobri veri in o dvomu. Poglejte, kaj delate v dobri veri in podvomite. Opazujte občutek, in če ta ni v redu, se vprašajte, kaj bi me razbremenilo. Ne zunaj. Znotraj vas. Kaj rabite, kaj je tisto, kar mi manjka? In dajte sami sebi to. Preverjeno deluje, preverjeno življenje postane lažje in prijetnejše. Preverjeno izgine tesnoba in panični napadi. Preverjeno se izboljšajo odnosi. Tako naredite prostor za srečo. Sreča je stanje, hvaležnost boste občutili, ne da bi se morali spomniti in opomniti, bistveno bolj zdravi boste in vaši otroci bodo srečni, ker bodo živeli v stabilnem, zdravem in uravnoteženem okolju.

Srečen mož ima srečno ženo in srečna žena ima srečnega moža in skupaj imata srečne otroke. Samo tako gre.

več v FB skupini Čarobni odnos in v knjigi Čarobni odnos

Priporočam v branje

JEZA
RAZLAGA BEAM METODE
V POPLAVI MOTIVACIJSKIH MISLI