Članki

Zaobljuba

Pred vsakim novim letom berem o novoletnih zaobljubah, nekaj dni po tem pa, kako se zaobljub ne moremo držati. V večini primerov zaobljube prinašajo občutek poraza in neuspeha, ki le še okrepi slabo samopodobo ali občutek nemoči. Vsaka navada ali razvada vsebuje energijo in prav tako tudi zaobljuba. Kolikor te energije zaobljuba vsebuje, toliko dni po novem letu se zaobljube lahko držimo. Delujemo po količini energije. Ko energije zaobljube zmanjka ali pa jo je premalo, zaobljubo prelomimo, počutimo se precej slabo in delujemo naprej po starem. Čeprav veste, da vam nekaj škodi, se z razumom težko temu odpoveste. Vzrok navade ali razvade je v čustveni razbremenitvi in ugodju, ki ga kratkoročno občutimo.

SHUJŠALA BOM spada med top novoletnih zaobljub. Če želite shujšati, morate porabiti več kalorij, kolikor jih vnesete v telo. To je preprosta matematika in ohranjati normalno težo ne bi bil problem, če bi jedli samo zaradi potrebe telesa. Prekomerno jemo zaradi ugodja, ki ga hranjenje prinaša. Je na prvi stopnji potreb na Maslowi lestvici. Hranjenjem in občutki, ki pri tem nastajajo pri nekaterih ljudeh postane obrambni mehanizem pred vsakdanjimi psihičnimi napori. Hrana jim prinese kratkotrajno olajšanje. Bolj kot so v stresu, več jedo, da stres lahko prenesejo in ga delo nevtralizirajo. Dolgoročno pa prinaša nezadovoljstvo in slabšo samopodobo zaradi prekomernih kilogramov.

Nekateri ljudje pa v stresnih situacijah ne morejo jesti in v nekaj tednih lahko shujšajo pod zdravo mejo. Tako imamo dve skrajnosti, kjer prehranjevanje ni stvar discipline, ampak čustev oz. stresa. Problem v motnjah hranjenja so neustrezna samopodoba, čustvene razbremenitve, občutek obvladovanja življenja … v neustreznih in lažnih prepričanjih. Ljudje se z odvečnimi kilogrami lahko počutijo varneje, lahko imajo občutek moči, ki ga s hujšanjem izgubljajo. Dokler ljudje ne spremenijo čustev in občutkov, ki jih silijo v prehranjevanje, tako dolgo prihaja do jo-jo učinka.

PILA BOM MANJ ALKOHOLA, PRENEHALA BOM KADITI sta zaobljubi, ki se končata 1.januarja zvečer, ko je treba spet nazdraviti, in ko pade nivo nikotina v telesu. Pri alkoholu in nikotinu je podobno kot pri hrani, le substanci sta drugačni. Pijemo in kadimo zaradi ugodja, ki ga kratkotrajno dobimo. Alkohol otopi občutke, z nikotinom dosežemo stresno razbremenitev. Telesna zasvojenost z alkoholom in nikotinom izzveni v nekaj dneh, čustvena zasvojenost traja več let, lahko tudi celo življenje.

VEČ BOM TELOVADILA je odločitev, ki traja, vse dokler ni treba začeti migati. Vsem je težko začeti, ko pa dosežemo neko stopnjo napora, se v možganih začne sproščati endorfin, ki povzroči občutek sreče. Zdi se, da endorfin na ljudi deluje različno močno. Če občutek sreče prevesi tehtnico v večji užitek kot napor, potem z vadbo nadaljujemo, če pa se nam zdi, da je vse samo napor, pa slej ko prej opustimo in iščemo izgovore, zakaj danes ne bi vadili in preložimo na jutri. Za jutri pa vemo, da velikokrat ostane jutri.

Zaobljub je veliko, več časa bom preživela z družino, manj se bom sekirala, bolj preudarna bom, manj bom zapravljala in letos privarčevala, postavila bom meje in ne bom dovolila, da pometajo z mano ... in pri zaobljubah tudi resno mislimo. Smo odločeni in želimo spremembo. Potem pa pride vsakdan, energije odločenosti zmanjka, postane težko, saj nam nimamo s čem ublažiti vsakodnevnega stresa, občutka nezadostnosti, neustreznosti, krivde, manjvrednosti, premagovanje skušnjav nam pobere določene moči in na koncu se nam zdi, da smo izgubili še tisto eno in edino uteho, ki smo jo imeli. Posežemo po znanem in poznanem, po  stari navadi, po starih zasvojenostih, po starem načinu življenja, za trenutek nam odleže, hkrati pa se počutimo poraženo. Na že stare neustrezne energije dodamo nov, nepotreben neuspeh in s tem utrdimo to, kar smo želeli spremeniti.

Lahko se lotite drugače. Postanite si pomembni in ugotovite, kaj je "tisto" kar vas žene v nekaj, česar ne marate, ugotovite, kaj je "tisto", zaradi česar ne morete spremeniti načina življenja, pa čeprav si želite. V vas je, vsak dan nosite sabo kot večji ali manjši mlinski kamen. Vizualizirajte in odvrzite. Lahko se znebite se bremena, poiščite drugačne načine psihične razbremenitve. Pa smo spet pri odločitvah in zaobljubah.

več v FB skupini Čarobni odnos ali MMC